Visions of a Freeman - Monday, October 21 of 2013
FoxNews Rupert Murdoch attacks Venezuela.
Tears of Eternity, song: A million tears.

First I describe the subject of this vision, which is a series called Home Land.
Homeland Season One

Damian Lewis keeps us guessing in Obama’s favourite post-War On Terror thriller...

Jonathan Demme tried the official movie remake in 2004, but it took American television to come up with a Manchurian Candidate that really fits the mood of the moment. Anointed by Barack Obama as his favourite show, Homeland is based loosely on an Israeli TV drama, Prisoners Of War (also released). But it draws its true DNA from John Frankenheimer’s paranoid classic of 1962.

Once again, we are in the company of the enemy within. We see a soldier who has made it home after enduring enemy capture, paraded as returning hero. And then we are presented with the notion that, while he was away, this hero was secretly turned, brainwashed by his captors, and is now a timebomb, primed to go off in the heart of the USA. And, once again, on his trail comes a solitary figure who is sure something is very wrong, but whose credibility is undermined by their own problems.

Homeland comes into its own with its lonely investigator, CIA Analyst Carrie Mathison (a superb Claire Danes). Frank Sinatra was a troubled soul in The Manchurian Candidate, but compared to Carrie, he was the picture of health. As we discover, she isn’t simply driven by the sharpened paranoia beneficial to anyone in her profession: she’s suffering a bipolar disorder she hides from her bosses, popping anti-psychotic drugs provided by her sister, a doctor. The object of her obsession is Nick Brody (Damian Lewis, seizing his finest role since 2004’s Keane), a US Marine found in Iraq after being held captive, missing presumed dead, for eight years. Home again in a blaze of stars and stripes, he seems to match information Carrie received years before: “An American prisoner of war has been turned.”
Against orders, she secretly installs surveillance in his house, spying on him and his family, her own private Big Brother. Nick is a stiff, silent stranger. Thinking him dead, his wife had begun an affair with his best friend. His kids barely know him. It’s Brody’s relationship with Carrie, however, that comes to dominate. But is she right?

Fans caught in Homeland’s pull and impatient for the second series may be intrigued to see the Israeli original. But Prisoners Of War [also released] is a different proposition: slower, more meditative, less concerned with thriller moves. It follows Nimrod and Uri, two Israeli Defence Force reservists released from captivity after being held in Lebanon for 17 years, who return home bearing with them the body of another man, and some secrets. Hailed as heroes, they consider themselves traitors, struggle with guilt and post-traumatic stress as much as the changes that await in the home they barely recognise.

It’s smaller, more reflective than Homeland, and more moving. But it’s the US hit that sinks its hooks in. Homeland has drawn comparisons with 24, largely because its creators used to write for the Jack Bauer serial. It retains some traits – a confident pace, regular twists – but it adds shadows to the popcorn. Certainly, there’s a more ambivalent attitude to torture, and the writing tries little things 24 tended to avoid: ambiguity, characterisation. Jack Bauer was always up against a ticking time bomb, and we always knew he was right. Here, the clock ticks slower, what it’s counting down toward is disturbingly vague, and it’s hard to tell who the bad guys are.

Damien Love
Rating: 8 / 10

it’s hard to tell who the bad guys are

Well that is a characteristic that is all too common with Fox News...

As you can see the Studio is 20th Century Fox.

20th Century Fox is Fox News:
Fox News Channel

Fox News Channel (FNC), also known as Fox News, is an American basic cable and satellite news television channel that is owned by the Fox Entertainment Group subsidiary of 21st Century Fox. As of August 2013, approximately 97,186,000 American households (85.1% of cable, satellite & telco customers) receive the Fox News Channel. The channel broadcasts primarily from studios at Rockefeller Center in New York City.

The channel was created by Australian-American media mogul Rupert Murdoch, who hired former NBC executive Roger Ailes as its founding CEO. It launched on October 7, 1996, to 17 million cable subscribers. It grew during the late 1990s and 2000s to become the dominant cable news network in the United States.

Many observers have stated that Fox News Channel promotes conservative political positions and biased reporting. Commentators, news anchors, and reporters at Fox News Channel have responded that news reporting and political commentary operate independently of each other and have denied any bias in news reporting.

have denied any bias in news reporting

Well I think it would be interesting to know if that is true.

Why Venezuela's Government Is Ticked Off at 'Homeland'

Posted By Daniel Lansberg-Rodriguez Friday, October 18, 2013 - 10:13 AM

Early on in his tenure as Venezuelan president, Nicolas Maduro responded to growing criticism of government mismanagement, skyrocketing crime, inflation and chaos by reminding his countrymen that, at the very least, tenemos patria ("we have a homeland").

"We have that homeland," Maduro explained, "because we do not bow before any empire." And prescient words they were, because just this past weekend Venezuelans experienced a rather different take on the "homeland" theme... and it sure wasn't pretty.

(Spoiler alert: Fans of the hit U.S. TV series Homeland might want to avoid reading the rest of this article, since many have yet to see the episode under discussion.)

First, an update: Homeland currently finds its main character, ex-Marine turned suspected terrorist Nick Brody, on the lam from the United States authorities. (Brody's character is played by Damian Lewis, shown second from left in the image above.) Saddled with a ten-million-dollar bounty and gut-shot by Colombians, Brody is whisked off by ostensibly friendly militants to convalesce in the emblematic unfinished Caracas skyscraper known as the "Tower of David." The building is a kind of vertical slum that's been featured in stories in The New Yorker, The New York Times, and elsewhere.

In the early 1990s, as fleetingly noted in the episode's dialogue, the Tower of David was a pet project of the successful Venezuelan financier David Brillembourg. Brillembourg had envisioned it as the headquarters of his far-flung financial empire. Soon after Brillembourg's death in 1993, the Venezuelan economy came crashing down in a series of financial crises. The cranes stopped, the workmen were sent home, and the project was abandoned. The national authorities seized the tower soon after but failed to put it to good use. So the building lay empty and unfinished for years, a visible reminder of the Caracas that might have been.

Then, in 2007, a reformed gang leader urged a group of poor Venezuelans to occupy the building and make it their own. The squatters jerry-rigged electricity and improvised their way around its missing walls, doors, and windows, eventually transforming the tower into the slum that it remains to this day.

In Homeland's telling, the building has now become a den of drugs and delinquency, a place where gang members receive sexual favors from prostitutes in full view of small children, the elderly, and colorful murals of the late Venezuelan president Hugo Chávez. At one point, in an act of dramatic extralegal justice, militants throw a resident thief from the heights of the tower with seeming impunity. It's a poignant illustration of the depths to which Brody has fallen in his quest to survive. But it's also a harrowing reminder to Venezuelans of how their country, which boasts one of the world's highest murder rates, is sometimes viewed overseas.

Some fans have criticized Homeland's recent installments for failing to live up to the show's past high standards. But let's forget about that for a moment and focus instead on the highly entertaining reaction to Homeland's latest sally by the Venezuelan authorities, who were surprisingly quick to respond given the fact that the Tower of David episode is not scheduled to air on Venezuelan cable for another two weeks (assuming, of course, that it isn't blocked by government censors first).

A statement currently being circulated by SIBCI, the media arm of the Venezuelan Ministry of Information and Communications, decries the "distortion of Venezuela" by a series that just happens to be, as they put it, "President Barack Obama's favorite show." Noting Homeland's roots as a remake of an Israeli series (the Venezuelan government is not exactly a fan of the Jewish state), the SIBCI's riposte was also eager to point out that actors on the show have been given private tours of CIA facilities at Langley, Virginia -- opening the door, no doubt, to all manner of shadowy plots and cabals. Here's a choice selection from the statement:

What reasons might there be for Venezuela to appear in a show so openly supported by President Obama, and backed by the CIA? Are they preparing the American people to feel justified in some aggression against our country, or for more open support of Venezuela's own rightwing radicals? Only time will tell.

Yet not all Latin Americans agree. Ivan Gallo, a Colombian blogger, takes a more opportunistic view. Calling the series "marvelous," Gallo explains:

During the nineties, there was a relentless attack against Colombia by Hollywood. They would go to the most miserable towns in northern Mexico, where they filmed all the takes needed to recreate a convenient Bogota. People riding on chicken trucks, mercenaries at every corner.... Schwarzenegger, Harrison Ford, or Michael Douglas would begin as victims of the narco-guerillas, and then proceed to single-handedly defeat great armies. One gringo was worth more than a battalion of Colombians armed to the teeth.

He goes on to note, gratefully, that

Colombia has now stopped being a scenario for such action movies thanks to Chávez and his farcical government. If it weren't for the Supreme Commander we'd probably still be seeing regular images of "Medellín" with a strange resemblance to Tangamandapio.

Gallo may have a point. The Homeland episode, which was filmed in Puerto Rico with images of the Venezuelan capital spliced in, seemed to feature primarily Colombian and Cuban actors (judging by their accents). Of late Venezuela does seem to have become a go-to setting for dangerous misadventures that can be better filmed elsewhere.

For example, the first-person shooter video game Mercenaries 2 puts its protagonist through a Grand Theft Auto-style violent adventure in Caracas. And even the 2009 James Cameron blockbuster Avatar, the highest-grossing film in history, featured the following exchange, in which a commanding officer prepares his subordinate for the dangers of a distant planet:

Col. Quaritch: I read your file, Corporal. Venezuela, that was some mean bush. Nothin' like that here, though. You got some heart, kid, showin' up here.

Jake Sully: Figured it was just another hellhole.

Just another hellhole, indeed.

As I was showing the crimes and corruption of media slavery I have shown other news networks that are not located in Venezuela and sometimes they what I comment does not reference Venezuela. They are general information about important examples to create or understand a TRIBalance System. But the TRIBalance has a policy of respecting other countries and not using international news but rather linking to the news of another country to allow everyone to speak about themselves in a network designed for the Internet with the spirit of the United Nations.

So even if I was setting examples, I had the problem that I could not link to Fox News without explaining why I did not link to news on my country that had similar content that could have been just as good for an example. The reason I did it is because I figured the link would come later on, since most of the media I study reply in some way and Murdoch is a very nervous man, and I was right.

As you can see Murdoch, the owner of Fox News and 20th Century Fox has all the freedom he wants to do destructive criticism of Venezuela. He claims to have the right to smear an entire country without any consequence whatsoever and no legal actions against him even if he offends millions of people. He simply states that he has the right to have an opinion and publish it.

There is a very famous saying in Venezuela:

"Lo que es igual no es tampa".

Which means: "What is equal is not cheating".

So now my site FINALLY has a solid, unmovable justification for using material from Fox News when I could have used content of media in my country. Simply because those media in my country are not attacking the country, while Murdoch is certainly attacking. I wonder if my country gave him the right of patent to abuse it... Or to abuse the very many laws that Fox News breaks in Venezuela on a regular basis.

If I did not have a real solid justification to analyze Fox News I do have now, thanks to the foolish and desperate move of Murdoch. That means there is no dignity clause now that can morally stop me from studying any part of Fox News and criticizing it, just like Murdoch feels he has complete liberty to have any opinion on Venezuela, even if it means seeding hatred and repulsion among millions of people with no democracy that ever voted for that...

So if Murdoch can attack Venezuela in such a way with complete liberty to a public of millions of people, surely I can study Fox News, not like it is proportional or anything but that who likes to have opinions must respect and listen to opinions as well and in academy all media is accountable.

I have removed any and all dignity limits to my study of Fox News and might even open a new chapter of my site that is specially dedicated to openly involving myself with the news of Fox News and other sites like Http:// and to illustrate the points that I might include to further study Fox News on topics that are not related to Venezuela or Crime Culture general examples.

I will excursive the same right Rupert Murdoch claims to have when having his opinion about Venezuela using laws that are similar to what in the United States is called: "Fair Use of copyrighted material".

Murdoch has the right to have his opinion, but he is just one man. He dies not have the right to abuse however he wants Venezuela without us being able to hold him accountable for his abuse.

I am just glad I finally found the moral ground and limit to contemplate all of NewsCorps in any of it's part even if it is not related to Venezuela. Murdoch just gave me that justification I was needing to make a deeper study on that aggressor that attacks my country. He claims he has the right to attack us freely, and he truly believes we do not have the right to hold him accountable for all his actions while his site and channel breaks laws in my country...
And no one is above the laws of my country, in my country. If he breaks the law here and even attacks Venezuela, then we the victims have the right to hold him accountable in an Academic way and that is what Rupert just enforced, he granted me a moral reason to openly take ALL OF HIS CONTENT as possible material for a Vision of Academic Analysis.

He also gave all Venezuelans a very real reason to justify studying Fox News and all of News Corps since he is a potential aggressor. So more justified is my site now, a lot more than before and now there are real reasons why everyone should take this seriously in Venezuela.

Let us start then by remembering people the kind of scruples and responsibility that Rupert Murdoch has:
News Corp.'s CEO Reportedly Tried To Suppress WSJ Coverage Of Company's Phone Hacking Scandal
Blog ››› October 18, 2013 1:23 PM EDT ››› OLIVER WILLIS

Before he was promoted to his current role as chief executive officer of News Corp., Robert Thomson used his position at The Wall Street Journal to hobble the paper's reporting of the parent company's phone hacking scandal, according to a new book.

According to a report in Capital New York, Murdoch's World, the forthcoming book on Rubert Murdoch's empire by NPR media reporter David Folkenflik, alleges that as the phone-hacking story broke in the summer of 2011, Thomson, then the Journal managing editor, "tried to prevent the publication" of a "damaging" article on the scandal.

Thomson was later promoted to CEO of News Corp.

The article in question detailed discrepancies between News of the World's claim that a single reporter from the publication accessed the voicemails of 13-year-old murder victim Millie Dowler, versus evidence that a team of nine journalists from the publication had been ordered to write stories based on the illicitly obtained voicemails.

Folkenflik writes that "Thomson tried to kill the story several different times," and that "several reporters and editors" believed he was "intentionally trying to set impossible standards so the story would not see the light of day."

According to Capital New York, the story "was eventually published on August 20, 2011, but the revelations about the altered News of the World article were buried in paragraph nine."

Previous reports have described Thomson as "one of Rupert Murdoch's closest confidants and, some say, best friend."

The News Corp. phone hacking scandal, the fallout of which continues to this day, involves a pattern of allegations of hundreds of instances of phone hacking, police bribery, and other crimes by reporters at News of the World and other London tabloids owned by the company.

News of the World was shuttered in 2011 as a result of the scandal, and several News Corp. journalists have been arrested in the course of investigations by the British police. News Corp. has paid hundreds of millions of dollars in legal fees and settlements to several celebrities and others for hacking their phones.

The Journal was not the only U.S.-based Murdoch property to offer controversial coverage of the story.Media Matters has documented that Fox News was late to the phone hacking story and devoted far less time to it than other cable news networks. When Fox finally did cover the story the network did its best to do damage control for its parent company's behavior.

According to Folkenflik, Journal editors and reporters who were trying to accurately report on the scandal "told colleagues of stories that were blocked, stripped of damning detail or context, or just held up in bureaucratic purgatory."

As you can see Murdoch would normally be in jail, yet he thinks he is above the law and above accountability and I do not agree with that, I want to make him accountable for his crimes and abuse, not only to the people in the world, but now, even to the people of Venezuela.
Added November 04, 2013

FoxNews censors the official Venezuelan Government complaint about it's abuses to Venezuela:
Por orden de la cadena gringa FOX, Youtube censuró video de VTV (+Video)

Corresponde a un fragmento del programa TV Foro, moderado por el periodista William Castillo / Espacio de análisis desmotó operaciones psicológicas contra Venezuela desde Hollywood

Caracas, 3 de noviembre de 2013.- La cadena norteamericana FOX ordenó al portal Youtube que suspendiera un video correspondiente al programa TV Foro que transmite Venezolana de Televisión bajo la moderación del periodista William Castillo.

La acción de FOX es una retaliación luego de que el periodista Castillo mostrara el fragmento de la película “Un Zoológico en Casa” (2011), en la cual se ofende la moral del pueblo venezolano y la investidura presidencial del Comandante Supremo, Hugo Chávez, mediante una imitación burda del líder latinoamericano.

“FOX es una gigantesca cadena gringa que ataca diaria, miserable y sistemáticamente al pueblo y Gobierno de Venezuela”.

El programa TV Foro en el cual se presentó el fragmento del filme, tenía como tema central la manipulación que Estados Unidos realiza a través de operadores en la industria del entretenimiento de Hollywood.

El periodista William Castillo reaccionó ante la arbitraria medida de la cadena Fox. “YouTube ha bloqueado parte del contenido de TV Foro 'Hollywood contra Venezuela' por petición de la cadena gringa FOX.

“FOX, de Rupert Murdoch, es una gigantesca cadena gringa que ataca diaria, miserable y sistemáticamente al pueblo y Gobierno de Venezuela”, escribió William Castillo a través de su cuenta @planwac de la red social Twitter.

En otro trino, el periodista hizo mención a la propuesta de algunos tuiteros, quienes sugieren que la cadena FOX sea eliminada de las cableras venezolanas, a lo que expresó que, en opinión personal, “es una idea maravillosa”. / CLAA.

The official complaint from the Venezuelan Government media to the abuses of FoxNews and the censorship of YouTube violating flagrantly the right for Fair Use of copyrighted material of all Venezuela.

Back to index.